Odpočinek vděčností

Máme před sebou poslední dny do vyvrcholení výzvy Odpočiň si. Připomínáme, že se jedná o středu 12. 12. od 20:00, kdy si můžete darovat chvilku duševní pohody v období předvánočního stresu. Celé dva měsíce jsme se snažili vám přinášet tipy, co můžete dělat pro své duševní zdraví, jak můžete odpočívat a jak o sebe můžete pečovat. V rámci posledního nácviku odpočinku si zkuste uvědomit, za co jste dneska vděční. Můžete být vděční za maličkost, něco, co se vám děje každý den, nebo naopak za nějakou významnou záležitost či událost. Vděčnost můžete také vyjádřit i vašim blízkým a poděkovat jim za něco konkrétního.

Své zamyšlení nad tím, za co jste vděční si můžete zapisovat do deníku, diáře, poznámek v mobilu,... Díky tomu přijdete na to, co vám dělá radost, a co je pro vás v životě to důležité. Začnete tyto věci sami vyhledávat a více se na ně zaměřovat.

Projevit vděčnost může být někdy těžké. Na druhou stranu právě vděčnost otevírá naše srdce a vede ke spokojenosti. Důležité je uvědomit si daný moment a umět ho ocenit, ať už slovně nebo beze slov.

A co vám tedy vděčnost může přinést?

  1. Častější prožívání pozitivních emocí jako je úcta, úžas, radost, klid, naděje, láska, pobavení nebo inspirace.
  2. Vyšší psychickou odolnost, díky které budeme lépe zvládat překážky, stres, negativní okamžiky či traumata.
  3. Lepší vztahy s blízkými, kterým vděčnost vyjadřujeme.
  4. Psychickou pohodu a životní spokojenost získanou orientováním se na to dobré, pozitivní.
  5. Posílení fyzického zdraví získané naší psychickou pohodou.
 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*